onsdag 19 november 2008

Bussdrama

Idag var jag stallledig, väldigt skönt. Tyvärr ägnades tiden åt att plugga hela tiden som jag inte tror gjorde någon stor nytta faktist, blev snarare frustrerad! But to get to the point, så för att jag var stall ledig, stog jag bussen till skolan för första gången på ett bra tag(dåligt av mig att inte ta bussen oftare). Och ojojoj va jag har missat ut på allt det roliga som kan hända när man åker buss, satt och småskratta för mig själv hela tiden.

Började med att när jag suttit på bussen i ca 5 min reser en kinesaktig tjej sig upp och går mot speglarna i taket som de har och började posa och kolla hur snygg hon var. Hon brydde sig verkligen inte om att det såg så fånigt ut, nänä där stod hon i ca 5 min sen satte hon sig ner igen. 2 min senare går en annan kinestjej på bussen och sätter sig mitt emot mig. Det första jag lägger märke till är hennes giganta sten som hon har på ringret, så jag tänkte, waw hon är nog gift rik. Men sen tog hon fram sitt smink som bara var massa billiga märken och då blev jag lite fundersamm. Kan man ha en fejt sten på sin förlovningsring? hmmm

I alla fall, hon började sminka sig med sitt billiga smink( hon stank rök med) och wupps helt plötsligt tappar hon allt på lilla mig, jaja jag gillar färg på min byxor i alla fall! Samtidigt sitter jag och kollar på en man som läser tidingen. OBS det nya sättet att läsa tidningen är att hålla den 1cm från din näsa och läsa varje blad på ca 30 sek!

Sen kommer en lite grövre man och sätter sig bredvid mig, och utan att ja märkte det satte han sig på en del av mina mjukisbyxor, inte skoj för mig när jag reste mig upp. ajaj massa bussdrama idag! Vill även påpeka att det var väldigt jävligt att ta mig hem!

Ska tillägga ännu en sak! Charlie skrev fint i sin blogg att det är typ beundransvärt att använda röda byxor och att myten säger att bara de som har seglat över atlanten får lov att använda dem. Då undrar jag hur många som har seglat över atlanten? Jag misstänker starkt att inte en jävel på Borgar har det, så då undrar jag för fan varför ni använder dem??

haha :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken jävla resa asså!