onsdag 17 december 2008

Det här med parkeringsböter

Som så många andra irriterar jag mig väldigt mycket på parkeringsböter. Jag förstår fullständigt att om man parkerar fel eller inte köper biljett ska man få en böter, men hallå bötern kan faktist vara lite rimlig! Parkerar man utan att köpa biljett i dagens läge får man betal ca 500 kr, vilket är löjligt dyrt. Det handlar inte om att de vill "lära" de som parkerat fel eller inte köpt biljett att göra det, utan det handlar om att de vill tjäna så mycket pengar som möjligt och parkeringsvakterna blir glada av andra människors sorg. Patetiskt i min mening!

Sen när de känner att de inte fått in tillräckligt med pengar så bara väljer de en bil o skickar en böter verkar det som. För ett taqg sedan fick nämligen min mamma en parkeringsböter där det stod att hon varit i Kalmar kl 5 på morgonen en vardag. Detta var naturligtvis inte alls sant men äckelfolket som tjänar på detta har tydligen inget liv alls.

Jaja, jag ska i alla fall inte bli parkeringsvakt, tror man måste vara lite småond för att vara det:( o vi alla vet ju att jag är genomsnäll!(a)

Inga kommentarer: