onsdag 29 oktober 2008

Könsskillnaden

Sara kom hem till mig igår efter att hon varit i stan med Vicky, och efter att vi kört i ett helt oacceptabelt väder till McDonalds och köpt mat till henne och glass till mig hittade vi vägen upp till gästrummet och hyrde film över TVn. Medans vi låg där och småsnackade lite om allt kom ju självklart killsnacket upp som vanligt, och varför är det så att det nästan alltid är tjejen som blir så där kär och killen som bara playar och dissar? Varför kunde inte det vara så att tjejerna blev skapade med killens känslor o killen med tjejens? Och varför överanyleserar tjejer alltid? Och varför skriver jag ens detta blogginlägg för jag anyleserar ju just nu och det är precis det som vi tjejer borde sluta med!

Fast sen är jag ändå väldigt glad att jag är tjej för ja är faktist mycket hellre det än kille och jag gillar att tänka så egentligen borde killarna ändra på sig!:)

Inga kommentarer: