fredag 27 februari 2009

Svar till Cornelia

Jag ska komma med ett svar till Cornelias inlägg i sin blogg!

Hon skrev nämligen en massa skit i det inlägget jag nu svarar på. Det första som förvånade mig var att hon skrev att hon inte förstod hur folk kan gillar mazariner. Därför lägger ja in ett recept på hur man tilllagar mazariner:

2 dl socker
200 g smör
1 ägg
1 tsk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
25 st malda sötmandlar
5 st malda bittermandlar
1 tsk bakpulver
1 ½ dl mjölk
Glasyr:
2 dl florsocker
2 msk stark apelsinjuice (eller vatten)
ev. ett par msk rostade mandelspån

Hur kan man inte gilla något som innehåller socker, vaniljsocker, sötmandlar, florsocker och apelsinjuice???? Allt talar för att mazariner är gott och att man snarare är konstig om man inte gillar dem.

Nästa konstiga sak hon skrev i inlägget var det här med hur man kan tycka om att titta på Beck. Då frågar jag henne istället, hur kan man inte tycka om att titta på beck? Vad är så dåligt med att ligga hemma en söndagskväll, trött efter helgen, med kinamat och godis och mysa framför en spännande deckare? Är man inte lite konstig om man tycker att det verkar hemskt?;)

Måste dock ge denna söta tjejen lite beröm då jag fullständigt håller med henne om shoppingen! Som tur är så har hon ändå lite vettigt mellan örorna:D

3 kommentarer:

Anonym sa...

du får helt enkelt baka till mig & sen kanske jag ändrar min uppfattning .. haha, tack för igår raring! =)

Anonym sa...

Mazariner är för damer i ålder 68+.
Beck är för tråkiga medelåldermänniskor som är trötta och ofta humorbefriade. hahaha men sen finns det vissa som går mot strömmen.

Cammish sa...

Ehhh Jag håller med om att Mazariner är något som Mormor och Farmor äter.